1396-07-05 07:45
596
0
44575
عدم پایبندی مدیر کل شیلات به صورتجلسات :

توقف عملیات پیمانکار پروژه احداث کانال sc در گمیشان / آیا گمیشان کانون آینده ریزگردهاست؟

با خبر شدیم امروز در مورخه ی۹۶/۷/۵کارشناسان محیط زیست گلستان عملیات پیمانکار پروژه ی احداث کانال sc را متوقف کرده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ رعایت مسائل زیست محیطی یکی از موارد بسیار مهم در اجرای پروژه های عمرانی بشمار می رود.

محیط زیست و منابع طبیعی یک سرمایه ی ملی برای آیندگان بشمار می رود که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی بارها و بارها نسبت به حفظ و نگهداری درست از این سرمایه ی نسل های بعدی هشدارهای جدی ای را به مسئولین و دست اندرکاران داده اند.

باید اشاره کنیم پیشتر یکی از کارشناسان برجسته ی محیط زیست در خصوص منطقه ی گمیشان و اینکه این منطقه در آستانه ی تبدیل شدن به کانون ریز گرد در منطقه بدلیل تخلفات اداره کل شیلات گلستان هشدار رسانه ای در سطح ملی صادر کرده بود.

پیرو همین خبر بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و حتی محیط زیست کشور طی نامه ای به محیط زیست گلستان خواستار توقف عملیات عمرانی شیلات در منطقه ی گمیشان شده بود.

رئیس شیلات گمیشان طی صورتجلسه ای با کارشناسان محیط زیست متعهد می گردد تا عملیات را متوقف کنند ولی مدیرکل شیلات گلستان از مفاد صورتجلسه تمکین نمی کند.

پیرو پیگیری های بعدی با خبر شدیم امروز در مورخه ی۹۶/۷/۵کارشناسان محیط زیست گلستان عملیات پیمانکار پروژه ی احداث کانال sc را متوقف کرده اند.

لازم به ذکر است لازمه ی هر پروژه و عملیات عمرانی در محیط زیست و منابع طبیعی انجام مطالعات زیست محیطی می باشد تا جایی که بدون انجام مطالعات زیست محیطی انجام مناقصه و واگذاری پروژه نیز منع قانونی دارد.لکن پروژه ی احداث کانالscبدون مطالعات مصوب محیط زیست در حال اجرا بوده است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.